Lokaal beter vindbaar in Google

Tip 1: Google Mijn Bedrijf

Door middel van een Google Mijn Bedrijf pagina laat je zien wat jouw bedrijf eigenlijk doet. Er zijn nog altijd ondernemers die geen gebruik weten te maken van hun Google Mijn Bedrijf pagina. Dit is echt een gemiste kans voor jou als lokale ondernemer. Mocht je deze pagina nog niet hebben geclaimd dan raden wij je aan om hier echt zo snel mogelijk verandering in te brengen. Claim hier je Google mijn bedrijf.

Tip 2: NAW gegevens op je website

Hoewel het vanzelfsprekend is moet je zorgen voor de juiste adresgegevens op je site. Toch zijn er veel ondernemers die andere adresgegevens vermelden op hun site. Zorg ervoor dat jouw NAW gegevens duidelijk op de site te vinden zijn. Zet ze bijvoorbeeld in de onderkant van het scherm of maak een speciale contactpagina aan.

Tip 3: Neem Google Maps op in je website

Door een Google Maps kaartje te koppelen aan je contactgegevens laat je jouw klanten zien waar ze jou kunnen vinden. Het is voor zoekmachines makkelijk om jouw bedrijf te koppelen aan een bepaalde regio of aan een specifieke plaats. Dit is dan ook echt noodzakelijk voor je lokale SEO

Wees transparant en en toon je vestigingslocatie.

Tip 4: Vraag klanten een review achter te laten

Indien je een Google Mijn Bedrijf pagina hebt ingevuld is het verstandig om aan jouw klanten te vragen of ze een review achter kunnen laten. Deze reviews zorgen er natuurlijk voor dat het voor nieuwe klanten mogelijk is om meer inzicht te krijgen in jouw bedrijf. Daar komt bij dat je hiermee aan Google laat zien dat je een goede kwaliteit weet te leveren aan je klanten. 

Het is makkelijk om jouw klanten te vragen om een review achter te laten. Dit kun je gewoon doen met een berichtje na het plaatsen van een aankoop via je website. Ook kan de klant op de Google Mijn Bedrijf pagina zelf een review achterlaten met zijn of haar mobiele telefoon. Hoewel niet iedereen het zal doen is de kans wel groot dat je reviews zult krijgen als je het gewoon aan ze vraagt.

Tip 5: Schrijf lokale content voor je website

Het is belangrijk om goede content te schrijven voor jouw bedrijf. Je moet namelijk duidelijk kunnen maken aan de klant in welke regio je actief bent en wat jou eigenlijk zo bijzonder maakt ten opzichte van andere bedrijven die er te vinden zijn. Door je regio te verwerken in de content van jouw website laat je precies zien wat de klant van jou kan verwachten. Hier moet je ook zeker bij vermelden welke toegevoegde waarde je te bieden hebt. Denk hier bijvoorbeeld aan een grote parkeerplek of aan een lunch bij het maken van een afspraak. Het lijkt vanzelfsprekend, maar we zien echt dat ondernemers hier nog altijd te terughoudend mee zijn. Wees niet bang om de content daadwerkelijk aan te laten sluiten bij jouw bedrijf. Je kunt ook speciale landingspagina’s schrijven gericht op een plaatsnaam en dienstverlening. Dit is ook erg goed voor de lokale vindbaarheid van jouw online website.

Tip 6: Zet je plaatsnaam in de meta gegevens van je content

Het is noodzakelijk om jouw regio en de plaatsnaam of -namen terug te laten komen op je website. Hoewel je het natuurlijk moet vermelden op je site zelf is het ook noodzakelijk om jouw plaatsnaam toe te voegen aan de meta gegevens van je content. De meta gegevens zijn de gegevens die naar boven zullen komen wanneer je een zoekopdracht verricht via Google. Door je plaatsnaam op de nemen zal je ervoor kunnen zorgen dat mensen nog makkelijker bij jou terecht kunnen komen. het is ontzettend eenvoudig om dit in te vullen met behulp van de Yoast SEO plugin van WordPress. Kijk hier dus zeker even naar bij het opzetten van je website!

beter vindbaar in Google?
of een Website laten maken die werk?

In2webdesign! Waar de rest stopt gaan wij verder!